Autor: Němec z Ova (16.3.2007, 10:50:04)   odpovědět
(reakce na příspěvek od Qěcy (jenicek<tecka>vypravci<zavinac>seznam<tecka>cz) z 7.1.2007, 07:18:48)

Včera (15.3.2007) zahlédnut v Ostravě hl.n. nový Roos pořadového čísla 043. Jezdí převážně se dřevem. Ostravou projíždí s kulatinou pro pilu v Paskově. Ale potkal jsem jej ložen i ocelovými trubkami velkého průměru z Mittalu. Ten vůz měl namířeno snad do Německa.
V těchto dnech dojíždějí do Ostravy další vozy Res (býv. Nas) určené k rekonstrukci a tak bude vozů Roos jistě přibývat.

Autor: Jindra Bek (j<tecka>bek<zavinac>centrum<tecka>cz) (15.3.2007, 22:09:48)   odpovědět

Dobrý večer,
v katalogu osobních vozů uveďte na pravou míru údaj o rozvoru u Rybáků v rubrice upřesnění, je uvedeno 8 m. Dále to máte dobře 9,4 m. Dík

Autor: dadancccp (dadancccp<zavinac>azet<tecka>sk) (10.3.2007, 12:02:15)   odpovědět

neviete niekto kde bi sa dali stiahnut planiki parnich strojov ?

Autor: rici (schneiderr<zavinac>zoznam<tecka>sk) (9.3.2007, 20:14:24)   odpovědět

Nenašlo by se u někoho foto 365.0 z poslední doby provozu po rekonstrukci a již s tendrem 923.0 ?

Autor: Petr Hrudička (hrudicka<zavinac>m-zone<tecka>cz) (27.2.2007, 23:39:13)   odpovědět
(reakce na příspěvek od Tax (xtrain<zavinac>chello<tecka>sk) z 24.2.2007, 15:46:18)

Na dostupných fotkách vozu M251.2 to vypadá, že poprsnice je v barvě vozu, tedy zelená. Stínování číslic vozové třídy na mých fotkách není zřetelné. Ale na starším voze M221.1 z KPS číslice stínované byly. Předpokládám tedy, že stejné byly i na M251.2 (pozdější "Modré šípy" M273.0 již měly kovové plastické číslice).
Mám ofocený výrobní štítek z býv. vozu M221.1 (KPS 1930). Dneska už je pozdě, ale zítra to zkusím oskenovat a poslat.
Co se týká barvy řadových tabulek, nejsem si jistý. Osobně se domnívám, že červený podklad se začal používat až po válce, ale je to jen moje domněnka. Neví k tomu někdo ze zúčastněných něco víc?

Autor: Tax (xtrain<zavinac>chello<tecka>sk) (24.2.2007, 15:46:18)   odpovědět

Zdravím. Staviam 3D model motorového vozu M251.2. Výkres sa mi podarilo zaobstarať dobrý, podrobný. Mám však pár nejasností ohľadom nie práve zanedbateľných detailov exteriéru: Radové tabulky a lev ( štátny znak ) boli vo farbe mosadzi alebo boli červené ? Poprsnica bola vo farbe skrine, alebo mala farbu odlišnú ? Ak bola poprsnica zelená, malo označenie vozovej triedy tieňovanie ?
Ďalej by som potreboval fotografiu alebo schému výrobného štítku KPS Brno z 30-tych rokov. Ďakujem.

Autor: Jan Pánek (panek<tecka>h<zavinac>seznam<tecka>cz) (22.2.2007, 21:33:25)   odpovědět
(reakce na příspěvek od Pavel (pavel<tecka>jenik<zavinac>volny<tecka>cz) z 29.1.2007, 15:28:15)

Dobrý den,
mám takový pocit, jestli je nemá pan Jiran - takový hodně vysoký, prodává obtisky na burzách v Praze. Kupoval jsem u něho několik obtisků na HO, má velmi kvalitní obtisky a za dobrou cenu. Jestli chcete, můžete se ho zeptat, má adresu jaroslavjiran@seznam.cz
J. P.

Autor: Jaroslav Holan (jardaholan<zavinac>seznam<tecka>cz) (22.2.2007, 21:15:17)   odpovědět

Dobrý den, pánové, chtěl bych vás požádat o radu. Dostaly se mi do rukou kleště, o kterých nevím, co si myslet. Prý to jsou kleště průvodčího - jsou chromované a jejich otisk do jízdenky je kulatá dírka o něco menší, než od průvodcovských kleští ČSD z posledních padesáti let a pod ní je vyražené číslo 189 - to samé číslo je vyraženo i na samotných kleštích ze strany. A uvnitř není mechanismus umožňující číslo měnit.
Jestli vám to někomu něco říká, prosím napište. Díky.
J. Holan

Autor: Jindřich Bek (j<tecka>bek<zavinac>centrum<tecka>cz) (13.2.2007, 21:20:30)   odpovědět
(reakce na příspěvek od Hanzy (JanKrahulec<zavinac>seznam<tecka>cz) z 9.2.2007, 14:33:49)

Co Vám chybí z B 2, podívám se. Bek

Autor: Hanzy (JanKrahulec<zavinac>seznam<tecka>cz) (9.2.2007, 14:33:49)   odpovědět

Dobrý den.
Prosim někoho kdo má soubor stavebnic motorových vozů B-2 od Modely.jedná sse o papírové stavebnice + dokumentace foto a tak.Potřeboval bych zkompletovat svůj soubor tak kdo by byl tak hodnej a byl by ochoten okopírovat mi chybějicí části.Vše uhradím. Děkuji.

Autor: Pavel (pavel<tecka>jenik<zavinac>volny<tecka>cz) (29.1.2007, 15:28:15)   odpovědět

Chlapi, postádám u Vás obtisky OKD Doprava na vozy WAP v HO a myslím, že nebudu sám.
Mám o ně velký zájem!Kdyby někdo věděl, kdo tyto obtisky vyrábí ať mi nápíše.Dík

Autor: Beňa (michal<tecka>benicky<zavinac>quick<tecka>cz) (24.1.2007, 21:29:27)   odpovědět

Zdravím všechny, nemá někdo nějaké plány a nebo fotky řady 327.0 (ČKD 35-18)??? Nebo mi poradťe prosím nějakou jinou průmyslovou parní lokomotivu... Díky moc, Beňa

Autor: Milan Ferdián (milaferdi<zavinac>centrum<tecka>cz) (21.1.2007, 18:50:10)   odpovědět
(reakce na příspěvek od František Šováry (frankie<tecka>sh<zavinac>azet<tecka>sk) z 20.1.2007, 14:14:43)

Našel jsem jen fota ,která byla uveřejněna v oficiálních publikacích ,ale je možné ,že je už máš.
publikace-ATLAS LOKOMOTIV I /ING.JINDŘICH BEK,ING.KAREL KVARDA/vydání 1970/NADAS
str.96-foto U 35.103/004.003 na pionýrské dráze v Košicích
publikace-ATLAS LOKOMOTIV svazek 4 /ING.JINDŘICH BEK/vydání1982/NADAS
str.25-foto U 35.1 (nelze zjistit dále inventární číslo ani místo)
publikace-Parní lokomotivy na úzkorozchodných tratích ČSD/KAREL JUST/vydání 2001/VYDOL
str.33-foto U 35.101 Banská Štiavnica cca 1947
foto U 35.104 Pionýrsá dráha v Košicích 20.9.1955 (fota dvakrát)
S pozdravem Milan Ferdián

Autor: František Šováry (frankie<tecka>sh<zavinac>azet<tecka>sk) (20.1.2007, 14:14:43)   odpovědět

Týmto sa obraciam na všetkých, ktorí pamätajú, aspoň matne na lokomotívy U 35.1, či už z čias prevádzky v Banskej Štiavnici (budovanie Trate mládeže)alebo z Košickej pionierskej železnice. Postačil by mi akýkoľvek detail, foto, spomienka, ktorá by mi pomohla pri stavbe modelu, vlastne rekonštrukcie vzhľadu, tejto jedinečnej lokomotívy, nakoľko táto rada fyzicky žiaľ neexistuje ani v jednom exemplári. Zaujímalo by ma hlavne farebné vyhotovenie, výbava búdky, proste čokoľvek. Jediné, čo zatial mám, je pár čiernobielych fotografií z prevádzky v B. Štiavnici a typový výkres. Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem F. Šováry, KE

Autor: MC (12.1.2007, 20:21:25)   odpovědět
(reakce na příspěvek od Qěcy (jenicek<tecka>vypravci<zavinac>seznam<tecka>cz) z 7.1.2007, 07:18:48)

Dokončen a předán je stále jen jeden, jezdí různě s surovým dřevem i řezivem, včetně ciziny. Další by měly být tento měsíc.

Autor: Qěcy (jenicek<tecka>vypravci<zavinac>seznam<tecka>cz) (7.1.2007, 07:18:48)   odpovědět

Kolik už jezdí přestaveb Roos? A kde jezdí?

Autor: Ivo Mahel (imahel<zavinac>koop<tecka>cz) (7.12.2006, 07:49:23)   odpovědět

Kontejnery ISO se u nás začaly vídat zhruba od konce 60. let - nejspíš by se k tomu něco přesnějšího dalo najít v dobovém tisku (např. Železničář v novinové podobě z let 1967 - 1968), protože to tehdy byla převratná záležitost.
Co se týče modelů německých vozů - kořistních vozů různých typů se tu vyskytovalo poměrně hodně, a tak co se týče typů, většina modelů má opravdu reálný základ. Daleko horší to ale je s konkrétním provedením nátěrů a nápisů, od úplné fantazie (viz ten vůz Bam, ale ve výmyslech není osamocený) až po modely poměrně věrné (většina provedení ze 40. let, ale k nim se těžko vybírá vhodné hnací vozidlo...). Poslední modely Roco mají nápisy z konce 50. let v provedení, jaké se tehdy aplikovalo na úplně nových vozech; nemám v ruce fotografii nebo jiný doklad, že by se v takové podobě nápisy vyskytly na starších vozech - z dochovaných snímků jiných vozů vyplývá, že ještě v polovině 60. let (kdy už pro nápisy platila zase jiná pravidla) se jich nemálo vyskytovalo s odlišnou, starší variantou nápisů...
Podle nových výzkumů se na našem území snad asi dva přípojné vozy k motorovým vozům M 140.3 vyskytly, zatím však jsou známa jen jejich německá čísla a není vyloučeno, že byly brzy vráceny do Německa.

Autor: LachTTan (lachttan<zavinac>volny<tecka>cz) (5.12.2006, 15:17:05)   odpovědět

Zajímá mne, kdy u nás začaly jezdit ISO kontejnery. A to jak pouze tranzity, tak i ČSD?

Autor: LubošC (5.12.2006, 09:38:01)   odpovědět

Prosím, měl bych dva dotazy:
1.) Byly u nás zaznamenány, případně je doloženo použití originálních přípojných vozů ke kořistním motorovým vozům řady M 140.3-MANKA, nebo tyto motorové vozy jezdily pouze s našimi přípojnými vozy? Případně, pokud se u nás vyskytly, kolik jich bylo?
2.) V těchto dnech se v modelářských prodejnách objevily 3 osobní vozy+1 služební vůz firmy ROCO v popise ČSD-vůz 1.třídy, vůz 2.třídy, vůz1./2. třídy, služební Da-původně to jsou vozy německé konstrukce. Prosím, opravdu tyto modely odpovídají skutečnosti, a u nás coby kořistní existovaly v daném označení, nebo se jedná pouze o německé vozy potištěné coby vozy ČSD bez reálného podkladu?
Stejný typ vozu se prodává za ne zrovna nízkou cenu rovněž v kombinaci barev tmavě červená/krémová pod označením ČSD-řada Bam, což mi připadá jako naprostý výmysl. Nikde jsem o tomto typu vozu nenašel ani zmínku.
Prosím, pokud někdo víte nějaké podrobnosti, napište-protože jestli má smysl si ony 4 vozy zakoupit jako skutečné modely našich kořistních vozů nebo se jedná pouze o přemalovánky. Díky za odpovědi!

Autor: statistik (michal<tecka>kozuk<zavinac>cmks<tecka>cz) (17.10.2006, 11:23:19)   odpovědět

Ad Danny, p. Mahel z dřívějška:
Vmísím se do diskuze: na jednotném spodku byly skutečně montovány i kotle z ALU slitin. Rozdíl od těch, co jsou ve zdejším katalogu, je ten, že stojiny pro kotel (to je ten kus podélníku, na kterém je nádoba uložena), jsou výrazně protažené do výšky a nejsou tak vytvarované, jako u vozů s ocelovými nádobami (viz zdejší katalog). Dále: kotel je uložen tak, že lišta na něm navařená je jen jedna (a ne dvě krátké) a obvykle po celé délce kotle a oproti ocelovým nádobám je jakoby víš při pohledu z boku, než je obvyklé. Shodné řešení je u čtyřosých vozů s ALU kotlem.

Takže to protažení (lžíce), co mají maďarské hliníkáče, u těchto vozů nebylo. Je to ale řešení, které se často uplatňuje i u vozů s ocelovým kotlem (hlavně u čtyřosých), takže na základě toho bych neusuzoval, že Vámi zkoumaný vůz musí mít nutně hliníkový kotel. Jinak PTPŽ předpisují, aby u vozů, které mají hliníkový kotel, byl na tomto uveden nápis "Hliníkový kotel".

Ke katalogu: já už panu Čenohorskému slibuju delší dobu, že cisterny, které jsou má parketa, zpracuju a do katalogu doplním. Momentálně ale mám asi 30 katalogových karet pro čtyřosé vozy; na jednotné spodky (moje krevní skupina) zatím nespěchám, protože raději seženu více podkladů, aby to nebylo odfláknuté. Pokud by byl zájem o fotku nějakého hliníkáče, klidně se ozvěte.

Novějších 20 příspěvků Předchozích 20 příspěvků
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 |

Verze: 0.1.7 (beta3)
© jub 2002